AKP iktidarında kamu ihaleleri, iktidara yakın olan etrafları varlıklı etme aracına dönüştürülürken iktidara yakın müteahhitler, servetlerine servet kattı. AKP, yanlış planlama sebebiyle yarım kalan kamu projelerinin tamamlanabilmesi için kesenin ağzını açtı.
İlk ihaleleri Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda gerçekleştirilen yollar ve köprüler yarım kalınca, büyüklükleri 15 milyar TL’ye dayanan yeni ihaleler yapılmasına mecbur kalındı. Tasarruf Önlemleri Genelgesi’nin yürürlüğe girdiği 15 Mayıs tarihinden sonra, yarım kalan yollara yönelik yapılan tamamlama ihalelerinin bilançosuna nazaran, 15 Mayıs ile 24 Eylül periyodunda gerçekleştirilen dokuz tamamlama ihalesi kapsamında 14 milyar 388 milyon 267 bin TL’lik harcamaya imza atıldı.
PARA YUTAN ERZURUM-İSPİR YOLU
BirGün’den Mustafa Bildircin’in aktardığına nazaran, 15 Mayıs 2024 ile 24 Eylül 2024 tarihleri arasında, Karayolları Genel Müdürlüğü uyumunda düzenlenen tamamlama (ikmal) ihaleleri ve maliyetleri şu biçimde sıralandı:
• Topalyayla Köprüsü Güçlendirmesi ve Temas Yolları İmali İkmal İşi: 12 milyon 300 bin TL
• Erzurum-İspir Yolu İkmal İşi: 2 milyar TL
• Karayolları’na Bağlı Tesislerde Sundurma Yapılması İkmal İnşaat İşi: 26 milyon 284 bin TL
• Gündoğdu-Veliköy Yolu Sanat Yapıları Ve Üstyapı İşleri İkmal İşi: 17 milyon 213 bin TL
• Afyonkarahisar-Şuhut Yolu İkmal İşi: 169 milyon 138 bin TL
• Bursa-Kayapa-Mustafakemalpaşa Yolu İkmal İşi: 65 milyon 618 bin TL
• Ardahan Güney Etraf Yolunda İkmal İşi: 90 milyon 497 bin TL
• Gazipaşa Bölge Hududu Yolu İkmal İşi: 11 milyar 562 milyon TL
• Ereğli-Halkapınar-İvriz Yolu İkmal İşi: 323 milyon 323 bin TL