Türkiye’nin ihracatta önde gelen kesimlerinden biri olan deri ve deri mamulleri dalı ‘Sürdürülebilirlik Yol Haritası’nı açıkladı. Sürdürülebilirlik Yol Haritası toplantısında konuşan Türkiye Deri ve Deri Mamulleri Sektör Kurulu Lideri İnanç Karaca, ortaya koydukları yol haritasıyla gelecek jenerasyonları muhafazayı amaçladıklarını tabir etti. Deri eserlerinin üretiminin etraf üzerinde değerli bir tesire sahip olduğunu ve uygulamaların gelecek kuşaklar için sürdürülebilir olmasının büyük değer taşıdığını lisana getiren İnanç Karaca, “Deri ve deri mamulleri dalı olarak son yıllarda sürdürülebilirlik ismine kıymetli adımlar attık ve bu eforları göstermeye devam ediyoruz. Sorumlu kaynak kullanımı sayesinde kesim, etraf ve topluluklar üzerindeki tesirini azaltıyor. Çalışmalarımızı Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile uyumlu hale getiren bu yol haritası, ‘Türkiye Deri ve Deri Mamulleri Sektör Kurulu Sürdürülebilirlik Projesi’ vizyonunu gerçeğe dönüştürürken bize de yol gösterici olmayı amaçlıyor. Dal olarak etraftan ve insan hayatından sorumlu olma şuuruna sahip uygulamaları benimseyerek daha sürdürülebilir ve etik bir gelecek yaratmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
SORUMLU ÜRETİM
Sürdürülebilirlik gayelerine ulaşmada işbirliğinin ve paydaş iştirakinin ehemmiyetinin farkında olduklarını belirten Karaca, şunları söyledi: “Devlet kurumları, STK’lar ve başka paydaşlarla iştirakleri teşvik ederek, manalı bir değişim sağlamak için kolektif uzmanlıktan ve kaynaklardan yararlanacağız. Kelam konusu proje, tek seferlik bir efor değil, daima düzgünleştirme için devam eden bir taahhüt. Sürdürülebilir uygulamaların ön saflarında yer alabilir ve sorumlu deri ve deri eserleri üretimine öncülük edebiliriz.”
Geçen yıl ihracat 2 milyar dolara ulaştı
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, hem ihracatçı firmalara hem de iktisada sürdürülebilirlik konusunda öncülük ettiklerini ve sürdürülebilirlik hareket planlarını tam iki yıl evvel açıkladıklarını belirterek, “Geçen yıl deri ve deri mamulleri dalında ihracatımız 2 milyar dolara ulaştı. Türk derisinin marka bilinirliğinin artması genel ihracatı da olumlu etkiliyor” dedi.