Açıklanan datalar Olimpiyat Oyunları’nın, kentin iktisadına yönelik olumlu tesirini ortaya koydu:
-Paris’te yer alan küçük işletmelerin kart kullanıcılarına yaptığı satışlar, Olimpiyat Oyunları’nın açılışının gerçekleştiği birinci hafta sonunda, bir evvelki yıla nazaran %26 arttı.
-Paris’te gerçekleştirilen harcamalarda en değerli artış tiyatro ve müzelerde %159 oranıyla öne çıktı. Besin ve markette %42, restoranlarda %36, perakendede %21, cümbüşte ise %18 artış görüldü.
-Yurtdışı harcamalarda en büyük hissenin sahibi %29 ile Amerika Birleşik Devletleri’nden gelen kart kullanıcıları oldu. Bir evvelki yıla nazaran Brezilyalı ziyaretçilerin harcamaları %33 artarken, Japon ziyaretçilerin harcamalarında da %129 artış kaydedildi.
-Paris’te yapılan milletlerarası ödemelerin %78’i temassız olarak gerçekleşti. Bu oranda, bir evvelki yıla kıyasla %9 artış görüldü.
-Olimpiyat Oyunları’nın öncesinde Paris destinasyonlu uçuş rezervasyonlarında 2023’ün tıpkı periyoduna kıyasla %39 artış kaydedildi.
-35 yaş altı bireyler, seyahatlerinde Paris’i bir evvelki yıla nazaran %120 daha fazla tercih etti.
-Amerika Birleşik Devletleri’nden gelen ziyaretçiler, %64 artışla bir evvelki yıla nazaran en fazla artış gösteren küme olurken, ABD’yi %61 artışla Almanya ve %27 artışla İspanya takip etti.
-Paris dışında Olimpiyat aktifliklerine konut sahipliği yapan başka 3 kentte gerçekleşen harcamalarda da kıymetli artışlar dikkat çekti. Harcamalar Saint-Etienne’de %214, Lille’de %100 ve Marsilya’da %38 artış gösterdi.