Türkiye’de en çok kullanılan iki emoji belli oldu

Dijitalleşmenin yaygınlaşmasıyla beşerler ortası bağlantının taşınabilir uygulama yahut toplumsal medya platformlarına kayması, his ve fikirlerin emojiler aracılığıyla söz edilmesine kapı aralıyor.

Online Bülten ve PR Servisi B2Press’in incelediği Unicode’un araştırmasına nazaran, internet kullanıcılarının yüzde 92’si irtibat kurarken her gün 5 milyarı aşkın emoji kullanıyor. Dünya genelinde en çok kullanılan birinci 5 emoji, kırmızı kalp, 2 hıçkırıklarla gülen yüz, elle tamam işareti ve gözyaşları sel olan yüz oluyor. Onları elle teşekkürler işareti ve 4 gülen yüz takip ediyor. 2019’dan bu yana kullanımı yüzde 90 artan gözü yaşlı emoji de yeni yılda birinci 10’a girmeye hazırlanıyor.

Türkiye’de en çok kullanılan ikonların başında da gözü yaşlı emojiyle gülen yüz yer alıyor. Kullanıcıların ilgi alanlarından beslenen toplumsal medya platformlarında da en çok spor emojileri kullanılırken, bunlar futbol, basketbol ve voleybol topu, boks eldiveni ve yüzen insan emojileri oluyor. Yiyecek ve içecekleri betimlerken de doğum günü pastası, kahve, çikolata, şeker ve pasta emojileri tercih ediliyor.

EN ÇOK YANLIŞ ANLAŞILAN BİRİNCİ 3 EMOJİ

Anket bilgilerine nazaran, iştirakçilerin yüzde 71’i emojilerin kültürel ve toplumsal problemler hakkında olumlu tartışmalar yapılmasını sağladığını düşünürken, yüzde 73’ü bildirilerinde emoji kullanmanın kendilerini daha havalı, arkadaş canlısı ve eğlenceli hissettirdiğini belirtiyor. His ve fikirlerini daha kolay söz edebilmek isteyenlerin yüzde 83’ü ise halihazırdaki emojilerin coğrafya ve kültür farklılıklarına dair daha fazla temsil sunması gerektiğini lisana getirirken, bu ikonların yetersiz kaldığını söyleyen insanların yarısı kullandıkları emojilerin yanlış anlaşılmalara yol açtığını belirtiyor. Dünya çapında en çok yanlış anlaşılan emojilerin birinci üçünde ise kovboy gülen hız, kiraz ve zıt gülen hız bulunuyor.

EMOJİ SAYISI 2023’TE 3 BİN 491’E ÇIKACAK

Birçok uygulama özelinde farklılık gösterebilen emojiler, birden fazla vakit bir irtibat aracı olmanın da ötesine geçiyor. Statista tarafından yayımlanan bilgiler, dijitaldeki bağlantı lisanının güçlendirilmesi için her yıl daha fazla emojinin kullanıma sunulduğuna işaret ediyor. 2020’de 3 bin civarında olan emoji sayısının, 2023’te 3 bin 491’e çıkması bekleniyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir