Bakan Karaismailoğlu: Çam ve Sakura metrosunu bu yıl bitmeden açacağız

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Turkuvaz Medya Merkezi’nde gerçekleştirilen Lokal İdareler Doruğu’nda kıymetli açıklamalarda bulundu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun konuşmalarından satır başları;

2053’E KADAR 197 MİLYAR DOLAR YATIRIM YAPACAĞIZ

Uzman takımlarla kentin sıkıntılarını bugünden kestirim etmek zorundasınız ki, o sıkıntılar yaptığınız tahlillerle ortadan çıkaracaksınız. Hem belediyelerde kazanmış olduğumuz deneyim, hem de AK Parti takımlarının deneyimi sayesinde biz güzel planlamalar yaparak, evvelce tespit ettiğimiz yatırımlarla vatandaşımızın sorun yaşamamasına uğraş ediyoruz. Bunda da çok başarılı olduk.

Dünyadaki kentleşme nüfusu ve ulaşım muhtaçlığı artıyor. Artan sıkıntılara bugünden tahlil bulmamız gerekiyor. Bilhassa kentleşmenin artışıyla kentsel nüfus artacak. Kentsel hareketlilik artınca yeni kuşak ulaşım gereksinimlerine olan tedbirler de artıyor.

Özellikle büyükşehirlerin en değerli vazifesi kaliteli, inançlı ve ekonomik bir toplu taşıma sistemi kurmak ve geliştirmektir. İstanbul’da 270 kilometre raylı sistem sınırı var. Olmasaydı ulaşım gereksinimini nasıl karşılayacaktı vatandaşlarımız. Bilhassa raylı sistemler konusunda yatırım yapmak lazım.

Yaptığımız yatırımlara karşı çıkıyorlar. 1973’te Çengelköy’de hareket yaptılar. Tıpkı öyküler. 1960’larda vatan caddesi yapıldığında buraya uçak mı inecek diye zihniyet. 1973’de köprü açılınca o dönemki başbakan mühendisler odasından kovuldu, köprüyü açtığı için. Hem yatırım yapıyoruz, milletimizin hayatını kolaylaştırıyoruz, bir taraftan muhalefetle uğraşıyoruz.

52 İLİMİZ YÜKSEK SÜRATLİ TRENLE BULUŞACAK

15 Temmuz şehitler köprüsünden 200 bin araç geçiyor. Devletin planlaması gerekiyor. Zira devlet gelişmeleri görüyor. 1988 yılında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yapıldı. 240 bin araç geçiyor. Bu da yetmedi, planlı bir formda yatırım yapmak zorundayız. Avrasya tüneli geldi. 60 bin araç geçiyor. Marmaray’dan geçen hafta 1 milyon 671 bin vatandaşımız kullandı. Harikulade sayılar bunlar. Vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştırıyoruz. O da yetmedi Yavuz Sultan Selim Köprüsü geldi. 120 bin araç geçiyor. Bunlar olmasaydı ne olurdu? Kitlenir kalırdık. 2053’e kadar 197 milyar dolar yatırım yapacağız. İstanbul Havalimanı dünyada transfer merkezi oldu.

Mühendislik açısından da çok değerli işler yapıyoruz. Türkiye’nin doğusu batısı fark etmiyor. Hangi bölgede hangi projeye muhtaçlık varsa o projeleri Türkiye Cumhuriyeti Devleti hiçbir bölge fark etmeden yapılıyor. Saatler süren seyahatler kısalıyor. Yüksek Süratli Trenlerin (YHT) sayısını artıracağız. 52 ilimiz Yüksek Süratli Trenle buluşacak. Limanlardaki denizlerdeki yatırımlarımız çok değerli.

Yıllar evvel Taksim’de Seyahat olayları vardı. Türkiye’nin gelişmesini istemeyen kümeler, şantiyemizi yaktı. Üçüncü köprüyü, İstanbul havalimanını yapmayın dediler. Dünyanın gıptayla baktığı İstanbul Havalimanında devletin cebinden bir kuruş çıkmadı. Üstüne milyarlarca lira gelir getirdi. Birebir biçimde Yavuz Sultan Selim Köprüsü.

Demir yolları yatırımları, 1950’lerden 2002 yılına kadar hiçbir yatırım yapılmadı. 2002 yılından sonra tüm demir yollarımızı yeniledik. 13 bin 100 kilometrelik demir yolu işletmeciliği yapıyoruz.

YOLCU SAYISINI 30 MİLYONDAN 210 MİLYONA ÇIKARDIK

Hava yolumuzu alt yapımızı tamamladık. 57’ye çıkardığımız havalimanı sayısı, yolcu sayısını 30 milyondan 210 milyona çıkardık. Haberleşme alt yapımızla bugünün muhtaçlıklarını karşılıyoruz lakin önümüze gelecek gereksinim ve kapasite gereksinimlerini karşılamak için devam ediyoruz.

Ulaştırma dalına yatırım yaptığınızda üretimde tam 10 kat tesir sağlıyorsunuz. Ulusal gelire 6 kat tesir sağlıyorsunuz. 183 milyar dolarlık yatırım karşılığında 1 trilyon 138 milyar dolar üretime tesirimiz olmuş. 548 milyar dolar da üretime tesirimiz olmuş. Bu yatırımlar sayesinde 1 milyon bireye de istihdam sağıyoruz. Bundan sonra da büyük amaçlarımız var. 2053 yılına kadar bütün planlamalarımızı yaptık.

ÇAM VE SAKURA METROSUNU BU YIL BİTMEDEN AÇACAĞIZ

AKM-Gar-Kızılay metrosunda son etaba geldik.

Burada gözüken mavi çizgiler ihalesi yapılmış olan, bitmesi gereken çizgilerdi. Ancak yerinde yeller esiyor… İstanbul’da raylı sistemin tamamı 2019 öncesinin… Çam ve Sakura metrosunu bu yıl bitmeden açacağız.

İBB idaresi metroya hafriyat dökerek tarihe düştü.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir